04 October 2012

Suram -PT1-

Assalamualaikum wbt

Lama xmenjengah disini. Entah kenapa after khwin mcm malas nk berblog. Npk sgtkan i'm not a good blogger. Actually, even aku xpost entry aku rajin jgn stalk2 blog org len. Bila aku baca blog mereka tu aku rasa seronok, and dalam hati aku akan membebel sensorg. Seronoknyer kehidupan mereka. Sgt seronok tiap apa yg dibaitkan dalam blog kereka. Ak baca semua blog, dari general blog hinggalah politic blog. Macam2 hal dan kerenah! But, i'm impressed with mereka yg rajin berblog n update segala apa yg terjadi disekeliling mereka. Tahniah untuk anda semua.

Huhh..Sedarxsedar almost 1 months already aku dh sah jd Isteri kpd enSuami. TQ sbb sudi menjadikan saya KEKASIH HALAL awak, Ohhh.. soal majlis 100% sgt KECEWA ! Diulangi KECEWA, dri segala aspek kecewa. Entah knp, mlm sebelum kenduri tu aku mennges sbb xpuas hati dgn pelamin + baju + khemah. Segala2nye. Dgn xde tempt nk becerita! Sgt sedih ! Pada masa itu, mcm aku ni xde kawan! Diulangi xde kawan/sahabat/rakan dan sewaktu denganyer. Kenapa majlis aku sebegitu rupa ?? Hurmm...USAH DIKENANG PERKARA YG LAMA ! Past is past ! Okay, satu je yg aku puas ALHAMDULILLAH kami sah menjadi SUAMI ISTERI dgn satu lafaz.


Okay, tadi bab majlis aku, skgni after kahwin. YES !! Kami adalah pasangan suami isteri yg dduk berjauhan. Sgt ohsemm kann ? Ak pun  heran kenapa jalan ni yg aku pilih. memandangkan kami sekampung, aku putuskan aku nak stay KL smpai aku retire. Itu keputusan TEGAR ! Kenapa ?? Entah kenpa timbul rasa xsedap hati sejak aku bertemu dgn mak2 sedara enSuami *Ibu beliau telah kembali ke Rahmatullah so ini bermakna aku perlu mendpat restu dari Mak2sedara beliau*. First impression yg dorg bg buat aku terkelu dan terkesima. Bukan aku xknl mereka, mereka pun orang kampung aku jgk, so plss be nice with me. I'm their villagemate ! Bukan org len, bukan dorg xknl my mum n dad. Entah ap yg merasuk aku aritu, aku bergaduh dgn enSuami gara2 mulut Mak Cik beliau. WTH !! Baru bp ari kahwin dh bergaduh, mane keharmonian rumahtangga aku. Ya Allah, barakahkalah rumah tangga kami spt mana rumahtangga Rasulullah saw. Iyee.. situasi tu xptt berlaku dlm masa yg terdekt tu. Bayangkanlah, aku bersalaman dgn Mak Cik beliau, and aku terdgr perbualan sikit antara enSuami dan Mak Cik2 yg len.

MakCik2 : Rugi la awak kahwin awal, tgk ade lagi cantik neh  dgn kurus nyer.  *dalam hati aku, buruk sgt ke aku ni, gemuk sgt ke aku ni sampai ckp cmtu dgn suami aku*
EnSuami : Gelak2.

Ya Allah, masa tu terus aku terdduk dan xbercakap sehinggalah aku bersuara menyatakan semua tu. EnSuami marah ! Ak terkejut ! Kenapa la awal perkahwinan aku cmni. Ak impikan suami yg penyayang dan sentiasa berada disisi aku. EnSuami ckp, itu pun nak terasa ! WTF.. Ak manusia ada perasaan! Perasaan wanita ! Halus, telus ! Mana sifat enSuami yg penyayang tu ?? Ya Allah lindungilah rumahtangga kami dari segala bisikan syaitan ! Aminn...Arghh..persetankan semua tu. Ak meneruskan kehidupan aku di ibu kota tnpa       suami disisi. Seminggu sekali kami akan bertemu. Itulah rutin kehidupan kami. Memandangkan kerja aku sgt stabil dan enSuami pulak memiliki bengkel di Temerloh membuatkan kami dduk berasingan demi mencari rezeki utk kehidupan yg akan dtg. Iyee.. Aku akui mmg sgt perit hidup tnp suami *berbeza rasa semasa bujang* Tapi itulah yg aku rasakan disaat ini. Walaupun perit aku lalui dgn tabah dan sentiasa berdoa kpd Allah spy meringankan beban kami.

Huuhhh....*meyeka airmata* Ofiss ?? Yes.. mmg stabil perkerjaan aku skgni. tapi, management yg xbetul. Aku rimas dgn kerja xde time. Dgn klien yg tah ape2. Nasb la hari2 enSuami bg semngat. Ya Allah, kau ringankan la segala beban yg aku tanggung !Kau permudahkanla segala urusan aku. Perit utk aku lalui diusia semuda ini. Aminn.. Moga kau dgr segala isi hati aku ni.


To be continuee... -______-

No comments:

Post a Comment