28 July 2012

Penghargaan Hidup

Assalamualaikum  wbt

Salam Ramadhan...

Diharapkan you'll berada dalam keadaan sehat.

Alhamdulillah, syukur... Hari ni dah hari ke-8 kite berpuasa. Syukur sgt2.. Dapat merasai semua tu lagi. Hari ni aku dduk berehat dikampung. Mmg syok sgt2. Berbuka sesama dgn Mama n Abah + adik2 tersayang. Memandangkan aku ni agak malas ke dapur. Aku pun mengajal la enTunangna peri bazar untuk mencari beberapa jenis lauk utk berbuka. Around pukul5 cenggitu, enTunang dtg amek aku,kami pun pergilah ke BazarRamadhan. Mengusha2 ape yg ptut dulu. Aku g order dulu  makanan utama nk berbuka. Senang je menu aku iaitu :

1. Tom Yam campur
2.  Sup Tulang
3. Sup perut
4. Kailan ikan masin.
5. Mee rebus (Actually, aku nak mee celop, tapi terorder mee rebus.Mmg xsyok... :(. Xpelah, itu rezeki aku ari ni. Alhamdulillah, dpt jugak aku makan.)

Okay, bila ada yg baca blog ni mst aku dilabelkan sebagai seorang yg pemalaskan ?? Okay, xpe ! Masing2 punya pendapat. Aku bukan lah cekap nak memasak itu ini. Pulak utk membuka selera Abah aku yg agak cerewet. Mama lak suruh aku memasak. OhhMy... Sorry. Aku bekerja sgt memenatkan. Weekday aku byk dihabiskan di office. Start 8.00am until 10.00 pm kdg2 tu aku still di office, so, bila ada masa ni aku nk rest n relak. Xsalah kot aku berbelanja utk mereka mkn spt diatas tu. Mmg org cakap kan, air tanga sndiri itu lagi afdal. Mst ada yg cakap.. Alaa.. cm ne la Sykin tu nk kahwin. Memasak pun xbp cekap. I don't mind. Bukan aku xpandai memasak. If aku bercuti lama, aku akn makesure memasak something utk family tercinta. Aku pandai buat Ikan Patin Masak Tempoyak, cake and benda yg simple. Gulai2 ni maaf la, aku xbp suke yg lemak2. Aku more tu goreng2. Exampale, sotong masak dgn cili padi. Udang tumis dgn cili kering. Just simple dishes.

Memandangkan aku ni bakal membina rumahtangga, aku bersyukur sebb dikurniakan bakal suami yg memahami. Alhamdulillah. EnTunang xcerewet sangat bab2 makan ni and die faham aku nk bekerja. Lagipun aku dh 3 tahun belajar bertungkus lumus utk mendapatkan segulung diploma *hehe..diploma je!*. And masa ni lah aku nk tolong my parents lak. Hehe.. That's y myTunang x kesah kalau aku ni suka mkn kt luar. TQ memahamai saya. Hurmm... masing2 punya pendapat sendr. Aku kdg2 respect jgk dgn mereka yg bekerjaya dan dapat menguruskan rumahtangga dengan jayanyer. hehe.. Insyaallah, aku boleh jadi seperti mereka.

Okay la... Dahaga.. nnt smbng.. -_____-



No comments:

Post a Comment