13 May 2012

Mama, KauLah Ratu HatiKu....

Assalamualaikum wbt,

Hi kepada anda dan anda jugak, Welcome back ! Ahaha, Giat betul berblog. Xde pe yg best pun. Cuma, nak share apa yang aku rasa sekarang dan apa yang terlintas dihati dan fikiran aku.

First of  all, aku baru balik dari Putrajaya and dapat jumpa baby Ticha yg gebu dan sekarang ni dah pandai senyum bila diagah.. How so sweet?? Makin aku rindu nak main dengan dia.. Seronok sgt main dgn baby Ticha. Rindu membuak2 pada dia. Tapi apakan daya aku, dia ada Ibu dan Ayah. So, terpaksa lah aku akur dgn ketentuan ni. Yelahkan, mane ade ibu yg sanggup nk berpisah dgn anak.

Esok, 13th May 2012.. ''HAPPY MOTHERS DAY 2012''. Bukan lah nk celebrate sgt just kite amek satu tarikh untuk kite appreciate jasa mereka. Betu ke tidak?? Ehehe *blogger excellent wanna be* Ecece.. berangan2 lettew.. Okay, berbalik pada topik UTAMA, *aku rasa xde topik UTAMA pun dalam entry kali ni*. Okay, abaikan.. Mari kite becerita mengenai -MAMA, IBU, EMAK, MOK*org Pahang*, MUMMY, UMMI, AMMA dan segala perkataan yg membawa maksud seorang wanita melahirkan anak+membesarkan anak dgn limpah ruah kasih sayang tanpa batasan* Over kau nyah !! Hahaha.. :)

Okay, aku pun maseh ada MAMA. Bagi aku, MAMA aku sgt AWESOME, sgt EXCELLENT, sgt SUPERB DUPER MAMA dan tak sape boleh ganti tempat dia dalam hidup aku. Mesti korang rasa sama mcm aku rasa kan? Serba sikit tentang MY SUPERB DUPER MAMA:



  1. Nama mama YANG NORHAYATI BINTI YAACOB..
  2. Umur mama 46 years old *still muda sbb gune product Rozita che Wan bak kata mama ni.. ;)*
  3. Dilahirkan di Hospital Besar Kuala Lumpur. Dan dibesarkan merata tempat termasuklah Kg. Kerinchi, Kuala Kangsar n last sekali balik Temerloh, Pahang sbb arwah wan@nenek@granny asal Temerloh. Dorang merantau pun sbb arwah atuk seorang Askar mempertahankan negara. *serba sdkt tentang atuk, meninggal semasa Darurat 13rd May 1969. -alFatihah-*
  4. Mama ada 2 orang sibling *adik lelaki, mama anak sulung*. Ini adik beradik satu emak, satu ayah. Tapi, mama ada 3 orang adik beradik satu ayah *kakak 2 orang, abang sorang*. Atuk khwin dgn Opah dulu baru kahwin dgn wan. Atuk mmg awesome.. ;)
  5. Mama seorang super wifey kpd ENCIK SITEH HJ MUSTAFAR. Plus, mama jgk pengusaha dewan makan+kantin+catering(kecil2an).
  6. Tahap pendidikan mama SPM. As per story mama, result mama agak baik malangnya, utk future study masa tu wan xley nk support sbb wan sorg je bekerja. Mama membantu wan berniaga kecil2an. Drpd situ mama belajar memasak+berniaga. Alhamdulillah, rezeki mama dan anak2... Dia berjaya.. Mama sgt awesome, Love You So Much !!!
  7. Mama lahirkan 7 orang anak *4 putera, 3 puteri*. Mama xjemu didik dan curahkan kasih sayang kepada kami. Sampailah ke tahap sekarang. A.long dah pnya keluarga sendr, K.lin pun.. Aku ?? Next.. xlama dah.. Then, yg 4 org lg tu still study. 
  8. Seriusly, mama sgt PENYABAR... Dalam apa jua segala keadaan mama still boleh bersabar. Even, mak mentua or kakak2 ipar die mmbuat onar dgn diri die. Dia tetap bersabar sehinggalah dia dikurniakan kami yg sgt MENGHARGAI mama.
  9. Mama jugak isteri yg baik, tak pernah lalai dlm mnjalnkan tanggungjawab seorang isteri kepada Abah.. *perlu ambil contoh utk aku yg akan bgelar sebgai seorang isteri*
  10. Lastly, mama selalu dikelilingi mereka yg sayangkan dia *termasuk anak2 sedara belah abah*.
I think that's all fact about MAMA.. Actually, byk lagi fact yg aku nk share dgn korang. Memandangkan urat2 jari jemari ku yg runcing ni memekik2 memohon aku berhenti dari menari2 di papan kekunci... ;) *dramatis ayat* Nampak sgt lah kan aku ni nak jadi penulis satu ketika dahulu *auta,k??* Haha..

Oh yaa... hampir terlupa aku.. arwah mak MyFiance genaplah tgglkan kami selama 4tahun. *alFatihah*. Untuk MyFiance, you can share my mama.. Less than 4months you can call her mama.*alaa...skg pun pggl mama jgk..gedikss* BTW, happy mothers day to all wanita yg bergelar ibu... ~~Adiosss... See you on the next entry...



*sykinsiteh*
Tadaaa... that is my SUPERB DUPER MAMA... :D



Okay, sekian utk kali ini.. :D




No comments:

Post a Comment