16 May 2012

BiLa MendUng BerArak

Assalamualaikun wbt...

Apa khabar semua? Harap sihat sokmo. Hehe.. Almost 3 days aku biarkan blog ni. Actually, byk kerja yg kena aku settle. Pulak waktu bekerja, mmg xde masa nk jenguk2 blog ni.. Tapi, malam ni ku gagahkan jugak untuk berblog disebabkan terlalu banyak idea + kejadian yg aku nk kongsi dgn korang. I will try.. I will.. Insyaallah.

Hokay, firstly aku nak bgtau tadi, aku kira2 berapa hari je lg aku akan bergelar ISTERI kpd En. Tunang. Sayu hati ni utk memulakan cerita ni. Entah kenapa rasa sayu tu mengigit2 tangkai hati aku yg halus ni. Lalu air mata ni berjuraian perlahan. Serius aku cakap, tanggungjawab seorang isteri yang bekerjaya mcm aku ni sgt BERAT. Mane masa aku dgn suami dan anak2.*insyaallah*. Ya Allah, kau bantulah hamba-Mu ini.. *sigh*. Berat sgt bila aku fikirkan. Entah kenapa makin hari, makin terbeban aku rasa. Ya Allah, jauhkan aku dari rasa ragu2. Sesungguhnye aku ingin membina masjid yg barakah di sisi-Mu. Kau permudahkanlah segala urusan kami. Aminn.. :'). Susah hati tu, aku cuba tolak tepi. Disaat ingin membina masjid ni, pelbagai dugaan yg aku terima. Aku terima segalanya dengan hati terbuka. Kadang2 hati ni dh jadi kecik sbb perkara yg xsepatutnye. That's enough !! Titik. Full stop. Bila dilayan makin menjadi2 rasa hati yg terleka dek bisikan syaitan. Nauzubillah.. Chill dear.. :D

Entry agak simbolik, sama seperti intro aku kali ni. Intro yg agak sinis dan berbuai nadanya. Usah dilayan perasaan halus itu. *sshuhh... jauh..jgn dtg kt aku*. Kalau la semudah itu aku mengusir perasaan tu kan mudah kerja aku. Bukan kerja aku je, semua orang kat dunia ni. Hehe.. Kenangan lama bertandang kembali. Dari berusia 5 tahun *umur yg boleh kiter ingat apa yg berlaku*, sehinggalah disaat ini. Kenangan itu seolah2 slaid dari powerpoint yg datang. Bertubi-tubi tanpa menghiraukan siapa penontonnya. Okay, terpaksa teruskan. Perkataan pertama yg aku pelajari adalah MAMA dan ABAH. Sama mcm korangkan? Bila dah berlalu seme tu, dtg pule perkataan ABANG dan KAKAK. Hushh, merobek2 rasa hati ingin berbicara halus di layar putih ini. Yup, aku terlalu sayangkan mereka. Mereka adalah segala2nya bagi aku. Tapi, waktu mengubah segalanya. Peredaran matahari mengelilingi bumi tanpa mengenal waktu, mereka berada dilandasan sendr. Begitu juga aku. Arghh.. terlalu cepat bumi bertukar siang dan malam. Tak sedar mereka sudah berada di landasan sendiri. Hanya doa yg aku mampu titipkan buat mereka. Bila ABANG dan KAKAK berlalu, wujud pula ADIK. Iyee.. ADIK. Korang pun ada ADIK kan? Bagi aku mereka adalah anugerah tidak ternilai bagi aku. Pengganti ABANG dan KAKAK ketika aku memerlukan peneman dari darah daging sendiri. Tanpa rasa jemu kehidupan kami diteruskan dgn segala pahit manis dan asam garam kehidupan. Tapi, semua itu berakhir jua dimamah usia masing2.. Mereka ke kiri, aku ke kanan. Perjumpaan gurau senda tu semua dah lama aku xterasa. Arghh.. biarkan masa yg menetukan segalanya.
                                       
                                  .:HILANG IDEA.. TQ.. -,-:.


*Pesanan : Entry tulis semlm, tapi, ari ni baru nak publish sbb semlm hilng idea.. ;)

No comments:

Post a Comment