16 October 2012

Their BIGDAY !

Salam..

Teruja sgt2 nk taip post kali ni. Baru2 ni aku n ensuami menjadi ibu dan bapa xsengaja kpd sepupu aku kerana menghadiri HARI GRADUASI beliau pada 14th October 2012 (Ahad) di Dewan Ibn Sina , Matrikulasi Pahang. Memandangkan both of her Mama n Abah super duper busy terpksa dia akur dgn menjadikan aku dan ensuami mama+abah die. Sejujuryer, aku seronok  + dapat pengalaman handle kanak2 riang ni. Team dorng ada 10 kanak2 yg chomel. Aku akui yg ak pun terover excited tgk gelagat dorng! Sweet Moment !

Okay, aku mulakan dgn preparation Wani *sepupu aku*, pd malam tu kami pergi ke bandar utk carek kasut hitam + tudung hitam utk dipakai esok harinyer. Yes, we got all the thing! And terus pulang ke rumah ensuami n Wani ikut skali. Dah mcm anak kamikan?? Mlm tu aku nk try buat Pavlova *gara2 tgk blog cikEpal la ni* hehe. Aku copy paste recipe cikEpal. Aku g Tunas Manja beli barang yg disebut cikEpal. Usai segalanya, aku memulakan dgn mencurik *hehe,bukn curik,pjm ekceli* loyang + mixer my mama sbb umah ensuami xde sme tu.Projek pun bermula dgn senng hati. Hehe.. Ensuami membantu putar putih telur seme tu sampai jd mcm shampoo kepala tu *bab kate ensuami*. Kendian aku prepare bahan lain.Wani tolong Ecik *panggilan ensuami oleh Wani*. Buat dan buat. Maka hasilnye....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Taraaaaa.... PAVLOVA #ekinCookies


Npk sedapkan? Betula cikEpal cakap pavlova ni manis. So aku combinekan lah dgn strawberry + kiwi masam neh. Nk recipe ?? Amek kt blog cikEpal,k? Ni linknyer Recipe Pavlova by CikEpal *sorry cikEpal xmtk kebenaran utk share recipe,hope sedari xkesah yerr..* Okay, kendian BIL aku mencuba, n dye komen  okay la.*trimass* :D. Ohh yee, ada moment aku xley lupe, cream yg aku letak atas pavlova tu cair and FIL ak tegur la sbb ak xletak dlm fridge. Hehe.. TQ ayah, nnt kite improvekan lagi Pavlova tu. pling syoknyer, FIL aku tgk dr jauh je sbb dye bru balik dr men badminton, dye dh tahu cream aku cair. Hahaha. hebatkan FIL aku.. Dah  siap semenyer, aku pun pulang ke rumah my mama sbb jnj dgn ensuami mlm tu turn balik rumah aku. Hehe. Aku kc abah aku mkn pavlova ni dlm bilik time tido..Kahkah. Sbb aku terover excited, mmg perangai aku if buat pape mst nk suruh abah rasa. Abah yg tgh tdo *time tu dlm pukul12 lbh da* terpisat2 bgn. Aku suap abah. Hehe.. Mama xnk rs sbb aku tahu mama xsuke sgt bnda2 manis ni. So, aku biarkan je Pavlova yg aku buat tu atas meja n keesokan pg nyer licinn sama dgn rumah ensuami licinn..Yeayy..sukee.. Harap dorg suke la. :D

Keesokannye...

Kami bangun agak awal, around 5.45am cmtu la *selalu weekend bgn lmbt sikit*, kejutkan Wani semua. Pulang ke rumah ensuami utk bersiap. Mentang2lah rumah dekat kehulur hilir. Hehe.. Wani pun bersiap di rumah ensuami. Aku siapkan graduan dulu. Sblm tu aku mandi dulu sbb tragedi Oktober berlaku. Hahaha.. Coklat merah mencurah ke ladang gandum.. Huhu. than, aku mandikan Wani. Ensuami lak iron bju Wani. Kua je dr bilik air ensuami brng n xiron bju.heran jgk n tny knp xiron bju dh lmbt ni. Rupenyer, kain skolah Wani dh berlubang. Klakarkan?? Haishh..mcm manelah ade anak nnt. Sbar jelah.. Nsb bek Wani ade kain lain. Okay, semua dh siap. Kami bergerak ke Bandar Pusat. Ini gmbr mangsa kain koyak:

Still tersyum sbb hari ni kan HARI GRADUASI saya.. :D

45 minutes ago.. *kami tiba...

Kami terus mencari rakan2 Wani yg lain, ade sesetgh org memandang kami, mgkin bg mereka kami terlalu muda utk ada seusia Wani. Nway, kami xkisah. Jmp cikgu Wani n the gang, Q amek jubah. *waa..dh mcm Konvo Degree dah* Hahaha.. Aku pun dgn rela hati menjadi jurumekap utk kawan2 Wani yg lain. Aku siapkan mereka dgn seronoknya. Aku pakaikan dorg bedak and lipstick. Msg2 mulut munchng ke depan sbb takut lipstick habes. Klakarkann dorg ni? Setel smuanyer aku n ensuami mengambil tmpt. Smbil2 tu aku memerhati sekeliling dewan yg dipenuhi dgn kanak2 comel riangg gembira.. Ade yg dh bersiap tapi men lari2 + kejar2. Ade yg mennges sbb xselesa dgn jubah yg dorng pakai. Mcm2 hal, hiruk pikuk dgn suara kanak2.

Acara bermula dgn perfomance kompang n tarian dari kanak2 TBK. Chomel je. N YB smpai dewan still bising mcm td. Bacaan doa. Paling syok nyanyian lagu Negaraku, gegak gempita dewan dgn suara kanak2. Betapanyer mereka menghargai lagu tersebut. Aku pun agak tersentuh dgn cara mereka mengalunkan lagu tersebut, berdiri tegak dan nyanyi dgn penuh semangat tnp rasa malu atau segan. Mereka adalah pelapis negara. Tapi... mlas nk berbicara pjng mengenai issue ini. Korng bole pk. Acara diteruskan dgn lancar walaupun kedengaran tangisan dan pelbagai bnyi. Aku excited amek pic Wani debak tu. Pelbagai aksi. Aku cuak disaat mjlis berlngsg Wani nnges sebb xselesa dgn keadaan jubah + topi dye. Aku pujuk + cikgu pujuk. Akhirnyer dye mmpu tersyum lgik. Segala rs xselesa hilang kerana kegembiraan nk amek sijil on stage. Hehe. meriahkan dorg ni. Pelbagai aksi + ragam. Ada yg jtuh la atas stage sbb kain labuh, kasut tersadung kt karpet. Klakar giler.. Haha.. Nsb bek la anak sementara aku xcmtu. Aku tgk seme tu, aku bygkan tu org dewasa. Time konvo jd cmtu. Mahu satu dewan gelak xsudah, dgn naib chanselor + seme2 VIP atas stage gelak sakan sbb tergolek atas stage. kahkah.. *enuff for that* 

Around 12pm cmtu acara tamat. Jmuan disediakan. Ak xmkn pun, aku sempat suap Wani je. Sbb aku rush nk balik KL semula. Jp g aku hidangkan korg dgn gambar c debak ni,k? Masuk kete, belum kua dr pagar dewan tu, Wani dh tdo. penat mgkin sbb bgn awal. Hehe. BTW, TAHNIAH WANI. Semoga jdi anak yg berguna utk Mama + abah serta family. Ini adalah lngkah pertama utk terus mengecap kejayaan ! 

Mak Andam sedang menyiapkan kanak2

Aksi 1

Aksi 2

After nnges

Ibu + bapa tumpang 

Tggu turn

Other TBK student

Yeayy.. dh nek stage..

Yes, dh dpt pun ! TQ Pak Cik LOL

Lpar !

Tukang suap

Nak balik daa...

Demikianlah cerita separuh hari aku jadi ibu.. Hehe

Salam.. XOXO

Sorry gmbr xley rotate. Xtahu knp.. ;)


No comments:

Post a Comment