18 October 2012

Berangan !

Salam semua..

Ape yg aku angan kan ?? Malu pule nk berkongsi. hehe..

Okay, biar aku straight to the point je lah kan.. Memandangkan kami dah hmpir sebulan lebey bergelar kekasih halal. So, apa yg kami tggu skg ialah ZURIAT! Mungkin agak awal. Tapi, ntah knp perasaan inginkan zuriat tu terlalu meninggi. Seringkali kami dgr jgn merancang anak pertama. Tidak sama sekali, kami tak merancang. Tapi, belom ada rezeki. ingt senng ke nk buat anak neh.. HAHA.. tiap kali berjumpa kawan2 mst dorg tny "dah ada isi ke?" malu pun ada kdg2 tu. Jawapan kami sentiasa positif, belom ada rezeki. Hehe.

Sepanjang perkahwinan kami, almost 1months and a few weeks ni mcm incident antara aku dgn ensuami. Bile dipk kan gelagat ensuami time aku nak period mengelabah semacam. Normal la wanita nk period mst melalui PMS. Tahukan ape itu PMS. Macam aku ni mmg every month mcm org pregnnt simptom2 PMS aku. Muntah2, jd kuat mkn pastu berangin satu badan. Almaklumlah ensuami xde adik perempuan mahu pun kakak. Xtahu la ape seme tu. First month aku period as a his wife, berlakulah gejala2 tersebut. Ensuami yg xtahu ape2 menganggap aku pregnant. Reaksi ensuami dikala itu panik mcm aku ni nak bersalin. Haha.. Sabar jelah. Siap beli pregnancy test lagi. Utk xnk menghampakan ensuami aku pun guna la bndaalah tu.Negative. muke kecewa hbs. N pd mlm tu aku becerita la gejala2 PMS tu. Ensuami gelak dan malu. It's okay, belajar sikit2kan.

Macam2 hal ensuami ni, jgn die buat xtahu dahlah time aku betul2 pregnant nnt. Hehe. N skgni kami asyik berangan nk ada anak sendiri. Tiap kali window shopping mst sggah kedai jual brgan baby. Teruje hbs. Hehe. Mudah2an cepatlah kami dikurniakan rezeki.

Nah, gmbar baby paling comel aku hidangkan utk korng !


Adoii, sweet je gmbar ni. Xsabar nk jd Mama. :D
Love,
Sykin1988

No comments:

Post a Comment