24 October 2012

*Salam Aidiladha*

Ketukkketakkkketukketakkk... *Kononla tgh menaip...

Pehtuu berenti sat ! Hadey, agak busy lately ni. Mcm2hal.. Mainly problem kt office la. BTW, xpe nama pun kerja ! Cisss, konon semangat la !

Okay, first of all "Assalamualaikum wbt n salam sejahtera"
Straight to the point, for this week I have experienced many problem + unexpected news. All unplanned and not thought by my mind. Subhanallah, too outrageous for me to accept all this. Hanya Allah yg memahami segalanyer.

What the news yg sampai aku xley terima sgt tu haa??

Sobsobbb... :'( ALFATIHAH for my lovely friend FAKHRUL RAZI AWANG. You are the greatest friend forever and ever. Semoga Allahyarham ditempatkan dikalangan orang yg beriman. Sememangnyer kami xpercaya + xsngka + xtercapai dek akal kami MUK *nama timangan utk arwah* dah xde kt dunia ni. Tidak dinafikan arwah sgt ceria orgnyer. Sgt2. Sehinggakan kami sndr xdpt detect arwah ni ada masalah atau sebaliknyer. Seakan bermimpi didunia yg nyata. Terlalu berkesan dihati aku bila Muk meninggalkan kami semua utk selama2nya. Mungkin aku xdelah spt kekasih hati arwah meratapi kehilangan org tersyg tapi agak berkesan jgk sbb sewaktu aku menuntut di Kuantan, arwah la tempat aku meminta tolong. Kdg2 tu benda2 kecik pun aku carek arwah jgk.  Sweet moment, bile aku nak balik kg je if cab xde mntk tlg arwah hantarkan ke Terminal Kuantan. Arwah tunggu la aku naik bus. Dah naik bus, baru lah arwah beredar. Yess, arwah BAIK SANGAT! Xtahu mcm mane aku nk explained. Aku gaduh dgn ensuami dulu, mesti dia nasihatkan kami. Org yg baik mesti Allah pinjamkan pada kami sekejap je. Kemudian bermula la arena dunia pekerjaan, xsangka kami menakluki bidang yg sama iaitu Oil and Gas sector. Seperti berjanji pule kami ni. Kami bertemu di OGA 2011. Masih aku ingat lagi, arwah tegur aku di booth company aku. Permulaannye, aku blurr2 kenapa Muk ada kat cni. Hehe. Pastu, dah start la aku buat kecoh kt ctu. Hehe.. Gelak2 sakan dgn arwah. Paling syok aku kc arwah 2 umbrella company aku. Yg arwah pulak kc keychain + cap berchop company arwah. Malam tu arwah ajak aku lepak skali tapi memandangkan aku ade dinner dgn klien xjadi la.. Ececehh..klien la sgt kann..Hehe.. Bile dipk kan semula persahabatan kami xterputus disitu sahaja. Setiap kali aku Kuantan harus okay, HARUS carek arwah utk makan besar *makan di Tg.Lumpur* Spt sedia maklum, kt situ makann mmg mantopp.. Duk lepak kedai 2,3 jam gelak2 sakan seme baru la balik. Tiap kali okayy..Tiap kali ke Kuantan. Kdg2 tu siap pergi Kemaman lgi pergi rumah arwah.*ensuami turut serta*Kenangan semua tu. And for the last aku jumpa die, time wedding aku. Nasib bek sempat jumpa sbb time arwah datang aku ada seisi outdoor. Arwah tunggu kami. Agaknyer arwah dah tahu dia nak pergi tu yg sanggup arwah tggu kami. Arwah kc present tuk kami. TQ MUK !! :'(. Cepat je masa berlalu. Baru je dgr Muk gelak kambing + Cakak Gannu.. Hurmm.. yg pergi xkan kembali. Kami doakan Muk tenang disana. Tiap kali bukak FB arwah mst rasa mcm arwah ada lagik. Plss..Plss..deactive FB arwah supaya arwah tenang manghadap Illahi. Ak dh xsggup rasanyer tiap kali bukak note yg aku tulis utk ensuami dulu. Arwah bg komen + kata2 semangat utk aku terus hidup.

Akhir kata, semoga arwah tenang disana doa kami yg masih dimuka bumi ini sentiasa mengiringi Muk. We Love YOU !

Keretan akhbar Sinar *AlFatihah


Muk..cm ni rupe kereta yg mu naik. Sebak aku tgk keadaan ni. Allah lagik sygkan mu. Aku harap mu tenang disana.

Aku plan dgn Fendi nk g Kemaman raya Haji ni. tapi mu dh xde. I/shaallah aku dtg ke pusara mu jelah. Baru plan nk ajak mu kenduri rumah fendi. Tapi... *sigh* xterluah dgn kata2 !


Salam,
Sykin1988

No comments:

Post a Comment