14 July 2012

Alhamdulillah, bertemu lagi Ramadhan kali ini !!


Assalamualaikum wbt..


Semoga yg membaca blog aku ni sihat walafiat hendaknya. Aminn.
Okay, aku sekarang kat office. Tengah buat arrangement untuk crew Myanmar nk ke Labuan dr Lumut. Agak susah. Sbb travel agent dh tutup, pastu, agent kat Labuan chase flight detail. Smabil aku tggu flight detail tu, aku pun menaip2 lah kt blog usang aku ni. Hurmm... Bosan gak kerja ari Sabtu ni. Tapi, bg orang macam aku ni kena lah rasa xbosan. Mstilah kena rasa enjoy sebb nak kua ngedate pun EnTunang busy sgt. Terpksa menghamba diri pada kerja.


6 Hari lagi akan melangkah ke bulan Ramadhan al-Mubarak. Alhamdulillah.. Bertemu lagi Ramadhan tahun ni dgn aku. Hurmm... Mudah2an segala amal ibadat aku diterima Allah swt. Yang penting this year, aku nak g Teraweh. Aku xnk mcm tahun lepas, balik kerja lambat. Pastu berbuka entah ape2.. Make sure tahun ni, aku nak beribadat dgn sempurna. Mula la teringat zaman kanak2, seronok sgt sambut Ramadhan kat kampung. Tak ternilai semua tu.. Sgt seronok. Mama selalunyer akan berniaga. Aku akan sebok tolong. Hehehe. Malam pergi Teraweh dgn kawan2. Subuh pun pergi jgk. After sahur terus g masjid. Arghh.. Rindunyer kenangan sambut Ramadhan time kanak2 riang. Sekarng ni kawan2 kampung aku semua dah besar + dewasa + berkahwin. Masing2 dah ada family, tangungjawab. Semuanyer dah berubah. BTW, xkisah. Semua tu kitaran hidup. Aku pun xlama lagi akan meninggalkan title Cik. Bila cm ni teringat lak pasal persiapan perkahwinan. Lantak la. Malas nk pk. Apa nak jadi. Yg penting akad nikah. Tu je. Lps nikah pun kena kerja. So, ignorekan semua tu. Apa nak jadi, jadi lah, Senang!


Perancagannyer nak balik kampung, bersahur dgn mama+abah n adik2. Ohh.. pertama kali berpuasa tanpa Wan. *AlFatihah* :'). Mst dah xsama mcm dulu kan ? Mst kami dah xrapat mcm Arwan Wan ada. Dulu, satu family akan balik berpuasa sama2, berbuka sama2 dan bersahur sama2. Syok sgt puasa ramai2 ni. Xterasa. Bila lak masing2 nak itu ini. Buat sikit seorang menjadi je. Xpelah kan, yg pentingnye family aku yang satu tu ada. Syukur aku Allah kurniakan Mama+Abah yg baik. Adik beradik yg ramai. Alhamdulillah. Still lagi rasa keseronokan tu. Raya tahun ni pun biasa2 je. Xpe, yg pnting hidup mst diteruskan sehingga lh nafas yg terakhir.


Okay lah.. Aku nk balik dh. Nnt kita borak2 lagi.
Salam..






Muke Malas.. :)



No comments:

Post a Comment